فیلم | ۳ ویژگی قصه‌های تاریخی در قرآن کریم
کد خبر: 4207430
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
حسن یوسف/ ۵

فیلم | ۳ ویژگی قصه‌های تاریخی در قرآن کریم

یک محقق سبک زندگی با بیان اینکه قرآن کریم دست ما را می‌گیرد و به بهترین قسمت‌های تاریخ می‌برد، با اشاره به داستان حضرت یوسف(ع) گفت: تاریخی که قرآن آن‌را برای ما گزارش می‌کند، دارای سه ویژگی معتبر، مفید و مختصر است.

حجت‌الاسلام حسین عباسی اصل

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجموعه «حُسن یوسف» راهکارهایی برگرفته از داستان حضرت یوسف(ع) برای مقابله با خشم، حسادت و افسردگی است که از سوی حجت‌الاسلام حسین عباسی‌اصل، محقق سبک زندگی ارائه می‌شود.

عباسی‌اصل در قسمت دیگری از این مجموعه با اشاره به اهمیت میراث تاریخ گفت: قرآن کریم دست ما را می‌گیرد و به بهترین قسمت‌های تاریخ می‌برد. یکی از بخش‌های مهم تاریخ که قرآن به ما نشان می‌دهد داستان حضرت یوسف(ع) است که بسیار پرفراز و نشیب است. اما چرا در تاریخ مصر، داستان حضرت یوسف(ع) انتخاب شده است.

تاریخی که قرآن آن‌را برای ما گزارش می‌کند، دارای سه ویژگی معتبر، مفید و مختصر است.

خداوند در این سوره می‌فرماید «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ بِمَا أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ هَٰذَا الْقُرْآنَ» تاریخ نقل شده، وحی الهی است و داستان سرایی و خرافه نیست. قرآن می‌فرماید: در داستان‌هایی که نقل می‌شود برای صاحبان اندیشه و خرد، عبرت‌ها و دانستنی‌هایی هست و در جایی دیگر می‌فرماید در داستان یوسف و برادرانش، برای اهل پرسش، پاسخ‌هایی وجود دارد. پس قصه‌های قرآن، معتبر و مفید است.

دیگر اینکه، داستان طولانی حضرت یوسف(ع) در قرآن کریم در حدود 100 آیه ذکر شده و بخش‌‌های مهم آن به اختصار نقل شد است.

ویژگی دیگر تاریخی که قرآن نقل می‌کند، بیان زیبا و هنرمندانه آن است. می‌فرماید: «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ أَحْسَنَ الْقَصَصِ» ما داستان حضرت یوسف را به زیباترین شکل نقل می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha